Συγκλονισμένη είναι ολόκληρη η Ελλάδα με το τρομακτικό τροχαίο δυστύχημα που συνέβη στην εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας το απόγευμα...
της Κυριακής.
Τέσσερις άνθρωποι βρήκαν το θάνατο μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα και υπό φριχτές συνθήκες το μεσημέρι της Κυριακής. Εκτός όμως από το πένθος και την οδύνη, υπάρχει και η αναγκαία διερώτηση περί των αιτίων: Πεπαλαιωμένα και ακατάλληλα ελαστικά, ολισθηρό οδόστρωμα, φρενάρισμα πανικού με ταυτόχρονο ελιγμό, πιθανώς μικρή και ανεπαρκής εμπειρία από έναν νεαρό οδηγό, αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων με «απόλυτες» αντιδράσεις και μικρά περιθώρια σφάλματος, οπωσδήποτε αυξημένη ταχύτητα -όλα τα προηγούμενα αποτελούν ίσως επιμέρους συντελεστές, ο συνδυασμός των οποίων επέφερε το μοιραίο.
Όσο περνούν οι ώρες, ολοένα και περισσότερα στοιχεία αλλά και τραγικές ανθρώπινες ιστορίες έρχονται στο φως της δημοσιότητας.
Οι πρώτες εκτιμήσεις έδειχναν ότι η Porsche έτρεχε με πάνω από 200 χλμ., ωστόσο, όπως ανέφερε ο αυτόπτης μάρτυρας Γιώργος Θεοχαρόπουλος στο δελτίο του Star, «περίπου ένα χιλιόμετρο πριν το σημείο του δυστυχήματος με προσπέρασε η Porsche. Ο δρόμος ήταν βρεγμένος αλλά δεν έβρεχε εκείνη την ώρα. Με προσπέρασε κανονικά, από αριστερά, αλλά με υπερβολικά μεγάλη ταχύτητα. Εγώ πήγαινα με 140, η Porsche ίσως πήγαινε και με 300 χιλιόμετρα την ώρα».
Όπως σημειώνει το protothema.gr, το πιθανότερο είναι ότι ο οδηγός της Porsche δεν είχε καμία συνειδητή πρόθεση να περάσει στην βοηθητική λωρίδα, εκεί όπου βρίσκεται το κτίσμα των αποχωρητηρίων. Μάλλον αναγκάστηκε να βρεθεί εκεί, ίσως επειδή το αυτοκίνητο έφυγε ακυβέρνητο μετά από «τιμονιές» δεξιά-αριστερά που έκανε ο οδηγός υπό το κράτος πανικού όντας ακόμη επάνω στο οδόστρωμα της εθνικής οδού. Με τον τρόπο αυτό διατάραξε ακόμη περισσότερο την (ήδη χαμένη) ευστάθεια του οχήματός του. Μια άλλη εκδοχή, λιγότερο πιθανή, είναι ότι η Πόρσε βρέθηκε στη λωρίδα του χώρου στάσης επειδή ο οδηγός της αντιλήφθηκε ότι «δεν του έφτανε» το πλάτος της εθνικής οδού λόγω αδέξιων ή εσφαλμένων χειρισμών και έκανε μια τελευταία, απεγνωσμένη προσπάθεια να αποφύγει το δυστύχημα εκμεταλλευόμενος την παράπλευρη λωρίδα. Δεν τα κατάφερε, όμως, «να το σώσει», κυρίως λόγω της μεγάλης ταχύτητας που είχε αναπτύξει το αυτοκίνητο.
Λάστιχα από το 2006 φορούσε η Porsche
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του κεντρικού δελτίου ειδήσεων Alpha, τα λάστιχα ήταν της 48ης εβδομάδας του 2006(!).
Όπως ανέφερε ο δημοσιογράφος από αυτοψία που έκανε στο σημείο της σύγκρουσης, τα λάστιχα του πολυτελούς αυτοκινήτου με επιβάτες τον Γιώργο Βακάκη και τον φίλο του Ανδρέα Γεωργακόπουλο ήταν χρονολογίας του 2006.
Αν το συγκεκριμένο στοιχείο επιβεβαιωθεί, αυτό σημαίνει ότι τα λάστιχα του supercar ήταν «ηλικίας» 11 ετών.
Και όπως αναφέρεται σε σάι δημοφιλούς εταιρείας παραγωγής ελαστικών, «μετά από πέντε χρόνια ή και περισσότερα σε λειτουργία, τα ελαστικά σας θα πρέπει να επιθεωρούνται λεπτομερώς, τουλάχιστον μία φορά τον χρόνο. Εάν προκύψει ανάγκη, ακολουθήστε τις οδηγίες του κατασκευαστή του οχήματος, σχετικά με τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης. Για προληπτικούς λόγους, εάν τα ελαστικά δεν έχουν αντικατασταθεί 10 χρόνια μετά την ημερομηνία κατασκευής τους, η εταιρεία συνιστά να τα αντικαταστήσετε με καινούργια ελαστικά. Ακόμη κι αν φαίνονται να είναι σε καλή κατάσταση για χρήση, ακόμη κι αν το σκάλισμά τους δεν έχει χαμηλώσει προς τον δείκτη φθοράς».
Τα σενάρια που εξετάζει η αστυνομία
1) Σύμφωνα με το Έθνος το πρώτο σενάριο που εξετάζει η αστυνομία είναι αν η ταχύτητα της Porsche ήταν το μοιραίο λάθος του οδηγού.
2) Το δεύτερο σενάριο που ερευνάται είναι αν έσκασε το πίσω λάστιχο του αυτοκινήτου. Όπως ανέφερε αυτόπτης μάρτυρας όταν το αυτοκίνητο τον προσπέρασε από αριστερά με ιλιγγιώδη ταχύτητα, βγήκαν καπνοί από τα λάστιχα και στο οδόστρωμα διασκορπίζονταν κομμάτια ελαστικού.
3) Το τρίτο σενάριο που εξετάζει η αστυνομία είναι η μηχανική βλάβη.
4) Το τέταρτο σενάριο, αν και συγκεντρώνει λίγες πιθανότητες, είναι η εμπλοκή και άλλου οχήματος.
5) Σε κάθε περίπτωση οι τοξικολογικές εξετάσεις θα δείξουν αν ο νεαρός οδηγός είχε καταναλώσει αλκοόλ.
Για τη διερεύνηση των συνθηκών του δυστυχήματος η Τροχαία μελετά το υλικό από τις κάμερες που υπάρχουν κατά μήκος της εθνικής οδού. Παράλληλα έχει συλλεχθεί γενετικό υλικό από τις απανθρακωμένες σορούς για την ταυτοποίηση των θυμάτων.
Η Porsche ήταν καταχωρημένη στο όνομα που αντιστοιχεί στον ιδιοκτήτη της γνωστής αλυσίδας καταστημάτων.
Όπως όλα δείχνουν -και μένει να επιβεβαιωθούν εργαστηριακά- οδηγός ήταν ο γιος του ιδιοκτήτη. Σε αυτό συνηγορούν καταθέσεις από το περιβάλλον του θύματος και από υπάλληλο της εταιρείας της οικογένειας, που επιβεβαιώνει ότι παρέδωσε το αυτοκίνητο σε αυτόν.
Συνεπιβάτης στην Porsche ήταν 24χρονος φίλος του νεαρού. Οι δύο τους είχαν επιστρέψει από το εξωτερικό, όπου σπούδαζαν, και φαίνεται πως κατευθύνονταν για ολιγοήμερες διακοπές στην Αράχωβα.
Στο σταθμευμένο όχημα εντός του χώρου στάθμευσης βρίσκονταν μία 33χρονη μητέρα και το ανήλικο παιδί της, γεννημένο το 2014.
Ο σύζυγος της 33χρονης, που βρισκόταν στις τουαλέτες του χώρου στάθμευσης την ώρα του δυστυχήματος, είναι σε κατάσταση σοκ. Η αστυνομία θα πάρει κατάθεση από τον ίδιο μόλις οι συνθήκες το επιτρέψουν. Η οικογένεια ήταν κάτοικος Φαλήρου.
ΔΕΙΤΕ ΚΙ ΑΥΤΟ
Τα πρώτα λόγια του πατέρα που είδε να χάνεται η οικογένεια του στο τροχαίο με την Πόρσε στην Εθνική Οδό (ΒΙΝΤΕΟ)
Τα πρώτα λόγια του πατέρα που είδε να χάνεται η οικογένεια του στο τροχαίο με την Πόρσε στην Εθνική Οδό (ΒΙΝΤΕΟ)